Aankomst & Sjungle

16 december 2014 - Quito, Ecuador

Hoi, we zijn goed aangekomen in Quito, nu op weg naar de jungle naar Cuyabeno eerst met het vliegtuig 50 minuten toen nog 3 uur met de bus  en daarna nog 3 uur met de kano voordat we bij onze logde aan kwamen, 40 km van Columbia en 120 km van Peru.  De reis met de kano was bijzonder onderweg al vogels en apen gezien.
Het huisje ziet er leuk uit, gemaakt van hout heeft zelfs een toilet en douche, daarna een stukje varen waar we de roze dolfijn zagen en we hebben ff gezwommen in de laguna. Voor het eten nog een wandeling door de jungle het diner was goed, we gingen om 21:30 naar ons bedje toe al met al een onvergetelijke dag maar wel uitputtend
zaterdag om 8:00 uur ontbijten en om 9:00 uur met de kano op pad, waarbij we meteen al bij het hoogtepunt van de dag kwamen een anaconda van 6 meter in een boom, we kwamen uiteindelijk in de middle off nowere waar we een wandeling van 3 uur hebben gedaan weer een heel mooie tocht
bijzondere insecten gezien, de kleinste kikker, heel speciale mot die de gids dit jaar nog niet had gezien, hierna lunchen en siësta op de logde en om 4 uur weer met de kano op pad, luiaards in de boom zien hangen, weer de dolfijnen helaas niet op de foto, zwemmen in de laguna, daarna in het donker op zoek naar kaaimannen, omdat de laguna niet droog staat zagen we alleen de ogen van de kaaimannen boven het water, ook nog 2 boa’s gespot. Hierna na de logde om te eten en het verhaaltje te tikken. zondag 14 december 2014 8 uur ontbijt en om 9 uur de kano in naar de Siona dat is het volk wat hier in de Amazone leeft, we gingen naar een gemeenschap van 150 mensen,daar aangekomen kregen we eerst kookles, de wortels van de yuka haalden we vers uit de grond werden gewassen en hierna raspen we ze, daarna door een zeef werd het een soort meel waarvan we brood bakte in een stene koekenpan, het was een heerlijke delicatese, hierna kregen we nog gebakken banaan, hierna een rondje door het dorp, ze hadden 2 scholen zelfs met computers die net nieuw waren, ze waren al bedreven met word en Excel. Hierna op naar de sjamaan een soort medicijnman, Annelies werd als demo gebruikt, ze heeft het overleeft, hierna blaaspijp schieten, Kees was de enige die raak blies. Nu in de logde straks nog ff zwemmen in de lagune en vanavond feest want het is onze laatste avond in de sjungle.  Het was een gezellige avond met lokale muziek gemaakt door het personeel, iedereen vertelde iets over zijn land. Het bier smaakte best maar toch maar om 11 uur naar bed want de volgende ochtend gingen we om 6 uur varen met de kano, weer veel  bijzondere vogels gespot. Nu zitten we op het vliegveld van Lago Agrio  we gaan over 2 uurtjes vliegen naar Quito. Al met al waren dit geweldigen dagen die we niet zo snel zullen vergeten.

1. Rober en José:
    Kees en Annelies,
    leuk om jullie reisverslag te lezen, wat een geweldig avontuur.
    Wij zijn best een beetje jaloers hoor haha,
    geniet lekker en kijk uit naar jullie volgende verslag
    groetjes José en Rober
  2. Karin Beentjes:
    16 december 2014
    mooi verhaal erge mooie foto`s lekker genieten op naar het volgende verhaal
    groetjes karin en ad
  3. Ger en Anita:
    16 december 2014
    Hallo luitjes, prachtig verhaal een mooie foto's, geniet maar lekker van jullie avontuur , groetjes
  4. P.Q.:
    16 december 2014
    Schitterend verhaal. Jullie zullen wel geen armen meer over hebben van al dan gekano. Geniet ervan.
  5. T. ent:
    16 december 2014
    Jeetje jeetje wat een ervaring en wat hebben jullie al veel gezien,
    om jaloers op de worden, geweldig had best in jullie rugzak mee
    willen genieten.
    HHHeeeelll veeelll plezier verder en tot horens