Cuenca

29 december 2014 - Cuenca, Ecuador

Vertrokken uit Riobamba naar Cuenca, met een tussenstop in Alausi voor de trein Nariz del Diablo we gingen met de bus Naar Alausi, voor $ 2,00 pp krijg je een busrit van 95 km die 1:50 uur duurt. Daar aangekomen de bagage in depot gedaan en de tickets opgehaald, toen kwam de taxichauffeur eraan die had om 8:30 uur bij ons hotel gestaan om ons op te halen we waren echter al vertrokken met de bus een kleine onduidelijkheid in onze reisgids. We hebben een prachtige treinrit gemaakt door de bergen naar beneden naar Sibambe en weer terug het heeft heel wat in de voeten gehad om deze rails aan te leggen. Toen we weer terug in Alousi waren heeft de taxi ons naar Cuenca gebracht een rit van 173 km waar we 3:30 uur over hebben gedaan, de eerste 80 km ging door de regen en mist (wolken) wat niet echt opschoot, maar de chauffeur heeft keurig gereden en ons netjes bij hostal Macondo afgezet waar we 2 nachten zullen verblijven. Maandag de stad doorgewandeld, er zijn heel veel kerken in de stad, lekker koffie gedronken in een koffietentje, heel goede koffie, daarna naar het hoeden museum en meteen een hoed laten aanmeten, sombrero met de hand gemaakt het kost weer alles deze vakantie. Daarna naar een Inca ruïne en toen nog wat door de stad gedwaald en lekker geluncht. Straks weer lekker eten en morgen op naar Filcabamba

1. T. ent:
    30 december 2014
    Heel mooi allemaal, waar zxitten jullie met oud en nieuwjaar?????