San Cristobal

3 januari 2015 - San Cristóbal, Ecuador

Vrijdag.We zijn aan gekomen op de Galapagos, na een nacht doorgebracht in het Holiday Inn in Cuayaquil wat een cultuurschok was, het was de bewoonde wereld wat weer ff wennen was, we hebben 1:40 uur gevlogen om op San Cristobal te komen, echter eerst $ 10, - voor een visum en daarna nog $ 100, - voor de toegang tot de Galapagos, alle bagage werd streng gecontroleerd en de desinfectie ging er overheen. We zijn weer een uurtje verder in de tijdzone nu dus 7 uur verschil met Holland, aangekomen in Hosteria Pimampiro werden we later opgehaald door de gids voor een rondtoer, we hebben tot nu toe schilpadden, zeehonden en wat vogels gespot, ook nog ff gezwommen in de Pacific oceaan. Hierna nog even lekker gegeten in het dorpje. Na het ontbijt naar de haven gelopen, waar we een tocht met de catamaran zouden doen, de snorkelspullen opgehaald en aan boord gegaan, het was erg druk in de haven met komende en gaande mensen (boten). We zaten met zijn negenen op de boot dus ruimte zat, we moesten eerst 60 min. Varen voor we op de duikplek aankwamen, we hebben erg kleurige vissen gezien, tussen de schilpadden en zeehonden gezwommen. Toen we door een spelonk zwommen kwamen we 4 haaien 2 meter lang tegen, helaas niet goed op de foto, we moesten terug van de gids. Het is hier bijzonder mooi om te snorkelen, ook hebben we weer vogels gespot, de pelikaan, blauwpoot vogel etc. ook hebben we nog even gerelaxt op een strandje. Al met al waren dit alweer bijzondere dagen.

1. Ton:
    4 januari 2015
    Net ff alle verhalen en foto's zitten te lezen en bekijken(was er door de drukte nog niet aan toegekomen).
    Het klinkt en ziet er allemaal geweldig uit!
    Veel plezier nog en geniet er nog maar lekker van samen.
    Gr. Ton