Vilcabamba jaarwisseling

1 januari 2015 - Vilcabamba, Ecuador

Na een busjesreis van 5 uur 230 km in Vilcabamba aangekomen, weer een mooie hut met een fantastisch uitzicht over het dal, hosteria izhcayluma. ’s Avonds gegeten in het hotel en daarna een drankje in de bar was erg gezellig. Lekker geslapen en na een goed ontbijt stond onze gids klaar voor een rondtoer. Weer een hele mooie omgeving we zijn bij een bedrijfje dat uit riet suiker maakt voor de export naar Amerika, daarna naar een stokerij geweest waar ze van riet alcohol stoken, liefst van 95 % hier kunnen Dick en Deelstra nog wat van leren, nog ff geproefd je voelde hem goed gaan, ze stoken 600 liter per dag, ze verkopen het waarna het wordt verwerkt tot alle soorten likeuren. Hierna na een koffieplantage, waar we uitleg kregen hoe het proces ging, ze hebben heel natuurlijke koffie Vilcarama Coffe genaamd, het is zelfs in Holland te verkrijgen. Ook nog ff gedownhild met de fiets De toer afgemaakt en nu maken we ons op voor de jaarwisseling. Leuke jaarwisseling gehad, voor ons duurde 20146 uur langer, zijn op het dorpsplein geweest was lekker druk daar, er speelde een 10 koppige band. Ook hier gooit de jeugd de hele dag met rotjes, een lichter caliber dan in Holland, om 12 uur werden de poppen verbrand, om het jaar achter je te laten, hierbij moest er ook over het vuur worden gesprongen, ook werd er war siervuurwerk afgeschoten, maar lang niet zoveel als in Holland, om 1 uur terug naar het hotel, we konden geen taxi te pakken krijgen dus zijn we gaan lopen, onderweg werden we gelukkig opgepikt, bij het hotel was het hek dicht dus daar maar ff overheen geklommen, waar ons bedje stond te wachten. Nieuwjaarsdag vliegen we naar Guayaquil waarna we de volgende dag doorvliegen naar het eiland San Christobal, de Galapagos zal dit het hoogtepunt van de reis worden?????

1. Ellen en Wim:
    2 januari 2015
    Leuk om jullie reisverhalen te lezen. Het klinkt geweldig. De beste wensen voor 2015, en een fantastisch vervolg van jullie reis toegewenst!