Quito

18 december 2014 - Quito, Ecuador

Goed aangekomen in Quito, we werden weer opgehaald van het vliegveld, we gingen over de nieuwe snelweg die pas 2 dagen open was naar onze bed and breakfast  Casa Gardenia dat gerund wordt door Andres, we werden hartelijk onthaald, door Andres zelf ontworpen 7 kamers bed en breakfast zeer modern ingericht met een terras met uitzicht over Quito. Lekker gegeten bij “Hasta la Vuelta Senor”. De volgende morgen een heel lekker ontbijt genoten en daarna de hele dag in Quito cultuur op gesnoven  ’s avonds gegeten bij “Vista Hermosa”ook met uitzicht over de verlichten stad
Woensdag na een uitgebreid ontbijt op naar het project Abuelitos y Abuelitas  Dit is een project dat draait op donaties, ouderen kunnen hier een ontbijt en lunch krijgen. Eerst nog wat piepers en bananen gekocht, Annelies begon met piepers schillen en kees deed wat klusjes, geluidinstallatie aansluiten, verlichting en de geiser repareren, helaas was van de gasfles het reduceer verdwenen dus kon de geiser niet getest worden. Inmiddels stonden er in de keuken grote pannen met soep en de aardappelen, rijst en groente op het vuur. Hierna konden we 90 kommen soep, bord rijst met groenten en een gebakken ei opscheppen, kopje limonade en een halve appel erbij. Hierna werd het rondgedeeld, de mensen aten hun bordje leeg. Toen nog ff de afwas, nog nagepraat met Josina, om half drie zat ons vrijwilligerswerk erop. Toen in de wijk Mariscal rondgelopen, er was een markt in het park, ook een voorstelling van een cabaretier in het park waar veel werd gelachen. Toen na Plaza Foch een gezellig plein vol terrassen en sportcafés, de voetbalfinale van Ecuador werd gespeeld dus het was goed druk. Gegeten bij Magic Bean en daarna met de taxi naar ons verblijf. Quito zit erop morgen op weg naar Salinas

1. P.Q.:
    18 december 2014
    Jullie kunnen het ook niet laten. Vrijwilligerswerk doen. Aardappels schillen en dat voor 90 personen. Wat een klus. En dan nog spullen repareren. Dan is je dag bijna voorbij. Enfin als je maar genoten hebt, maar dat zal wel. Geniet ervan.
  2. Ruud en Greet:
    18 december 2014
    Vakantie en toch je inzetten voor de minder bedeelden duim omhoog volgens ons genieten jullie hiervan