De laatste dagen

6 januari 2015 - Santa Cruz, Ecuador

Santa Cruz maandag, werden vanochtend om half negen opgepikt door een bus waarmee we het eiland zijn overgestoken, ook hier is als je in het binnenland komt is het vochtig, alles ziet ook groen, aan de kust is het warm en droog. Hier lag de boot op ons te wachtenvoor een bezoek aan het eiland Bartolome. Onderweg nog een uurtje gesnorkeld, weer veel mooie vissen gezien. Op het eiland veel zeeleeuwen, leguanen en vogels gezien, het was weer een mooie tocht. Dinsdag een boottocht naar Santa Fe gemaakt, ook weer gesnorkeld tussen de zeeleeuwen, ook een pijlstaartrog gespot. Op het eiland een Galapagos Havik gespot, op de terugvaart 2 Orka’s gezien, ze sprongen uit het water zelfs de kapitein was enthousiast. Hierna een verjaardagsborrel gedronken, Annelies 53 jaar hiep hiep hoera, iedereen bedankt voor de felicitaties. Morgen gaan we naar het vliegveld dat alleen per boot te bereiken is het is namelijk een vliegeiland, dat ligt aan de andere kant van Santa Cruz, we vliegen eerst naar Quito en vandaar via Houston naar Amsterdam, waar de kou te wachten staat. Iedereen bedankt voor de leuke reacties op de blog, wij hebben deze reis mogen maken, we hebben volop genoten van dit land, de vriendelijke en behulpzame mensen, de prachtige natuur, de bijzondere dieren, het aangename klimaat, de busreizen, de taxi’s die zijn er in overvloed, de vriendelijke gidsen en het reisboek van Go Local. Als je nog eens een bijzondere vakantiebestemming zoek is Ecuador zeker aan te raden