Tongariro Alpine Crossing Track

22 oktober 2017 - Nationaal park Tongariro, Nieuw-Zeeland

Eerst vrijdag nog, zijn we in Taupo naar de Craters of The Moon geweest een vulkanisch park met geisers, mud pools en kraters , leuke wandeling door het park gemaakt. Hierna nog in Taupo zelf geweest en koffie gedronken. Hierna afgezakt langs het meer onderweg natuurlijk ff gezwommen toen aangekomen in Tongariro informatie ingewonnen over de wandeling, bus besproken die ons naar de Track brengt staan nu op Tongariro Holiday Park in het park.
Zaterdag vroeg op spullen gepakt en om half acht werden we opgehaald door de bus die ons naar het begin van de track bracht.om vijf over acht begonnen we aan de track de eerste 4 km ging voorspoedig maar toen begon de klim, we zijn van 1100 meter geklommen tot 1906 meter we hebben in de sneeuw gelopen kraters gezien,mooie meren het was een hele klim.om half vier waren we op het eindpunt moe maar voldaan en 19 km verder. Het was een mooie bijzondere tocht weer iets moois van de wereld gezien. Nu op de camping het vochtgehalte weer op peil brengen, morgen richting Wellington waar we maandag de ferry nemen naar het Zuider eiland.

1. Karin Beentjes:
    22 oktober 2017
    Mooi allemaal ad is ook op het zuider eiland geweest veel plezier met skype
  2. Marion:
    22 oktober 2017
    Heerlijk Annelies en Kees, roept allemaal herinneringen op bij ons!!! Wat is het bijzonder he? Liefs van ons.
  3. Ton:
    22 oktober 2017
    Ziet er fraai Uit! Goed de Haka oefenen... dan kunnen jullie die hier ook nog eens voordoen! veel plezier verder ! groet,Ton
  4. Marjan:
    23 oktober 2017
    Go, lees nu net jullie verhaal na 6 dagen weer eens achter de pc.
    Wat genieten jullie en wat een prachtig land. Veel plezier en groetjes uit Castricum. Marjan
  5. Jans Margriet:
    2 november 2017
    ach, ach wat mooi, ben jaloers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, maar gun het jullie van harte