To the Outback

1 november 2019 - Coober Pedy, Australië

Zondag om 7 uur opgepikt door Meg met haar truck ze zal ons de komende dagen naar Alice Springe rijden

Via Clark, Laura, Jazeker zijn we naar Flinder Range nationale park gereden waar we een leuke wandeling naar het uitgangspunt Kangaroo,,Emoe en hagedissen gespot . Hierna terug gereden naar Quorn waar we overnachten

Maandag om 4:45 in de bus op weg naar Cooper Pedy, onderweg de roadtrains gezien. In Cooper Pedy naar de Opal Mines zijn even door de mijn gelopen was leuk, de groep is nu druk aan het kopen. We slapen vannacht in de grotten wat heerlijk koel is. Goed geslapen in de grot

Dinsdag  kwart voor vijf vertrek begint op ochtenddienst te lijken vandaag een reisdag naar Kings Cayon waar we in tentjes gaan slapen, lekker gezwommen in het zwembad en genoten van een biertje en lekker eten van Adam

Woensdag

Ochtends weer vroeg op slecht geslapen hadden slecht bed en springveer matras.         Eind van de middag zijn we naar de Urulu gegaan om de zonsondergang te kijken hier ff geproost met champagne dat we de berg bereikt hadden was erg druk met mensen hier foto's geschoten en toen naar het kamp voor het diner

Donderdag vroeg op Ontbijtje en om 5 uur in de bus Urlulu bij zonsopgang gedaan 9 km gewandeld was bijzonder mooi de trap naar boven waren ze aan het verwijderen want sinds eergisteren mag hij niet meer beklomen worden,  hierna nog een uurtje met een local gewandeld die ons de cultuur van de aboriginal uitlegde erg interessant de rest van dag waren we vrij dus maar en beschute plek opgezocht 40 graden hier ze verkochten gelukkig bier daar dus maar een pintje gepakt met onze Belgische vrienden . Avonds nog naar fields of light geweest dit waren duizenden lichtjes die computer gestuurd werden en voortdurend van kleur veranderen heel bijzonder

Vrijdag  vandaag uit geslapen om 6 uur op tas inpakken en ontbijten eieren met bacon klaar gemaakt door Adam de kok,  hierna 40 km gereden nabij de valey of the wind een wandeling van een uur gemaakt nog ff  foto's geschoten op het viewpoint van de ?

Nu op weg naar Alice springe, inmiddels aangekomen weer in de bewoonde wereld  schoongeweekt in de jacuzzi en nog ff gezwommen nu een biertje en zo eten we genieten volop van deze reis.

1. P.Q. van Daalen:
    1 november 2019
    Op deze manier met opstaan om 5.00 of 6.00 uur komt aan de dag geen einde. Ik mis wel dan de tijd da t jullie gaan slapen. De sluiting van de Urlulu was ook hier op het nieuws.
    Maar jullie hebben een geweldige reis.
  2. Peter Duin:
    5 november 2019
    Veel herkenning van wat jullie allemaal zien. Adelaid, Flinders Ranges,de outback met Cooper Pedy en zijn opaalmijnen en grotwoningen, de roadtrains, Uluru (Ayers Rock), Kings Cayon en Alice Springs met zijn (dronken) Aboriginals.
    Veel plezier verder en in Darwin is alles weer anders.